Beursvloer Veenendaal gaat voor sociale impact

Style Element Vertical Blue

Vorige week dinsdag werd bij Residence Rhenen de twaalfde editie van Beursvloer Veenendaal gehouden. Tijdens dat evenement worden ondernemers gekoppeld aan maatschappelijk organisaties die staan te springen om de hulp van ondernemers. Ook dit jaar leverde de Beursvloer de nodige matches op. Om precies te zijn: 55. En die matches vertegenwoordigen een waarde van ruim 77.000 euro. Niet niks!

VEENENDAAL - Drijvende kracht achter Beursvloer Veenendaal is Angelique Ottens. Ze legt uit hoe het evenement werkt. ‘Bedrijven die bijvoorbeeld materialen, expertise of menskracht willen bieden komen hier in contact met maatschappelijke organisaties die een hulpvraag hebben. Sommige organisaties zijn heel concreet op zoek naar bijvoorbeeld gebruikte laptops of kantoormeubilair, anderen zijn enorm geholpen met een social mediatraining of een logo-ontwerp. Er zijn ook organisaties die wel wat extra handjes kunnen gebruiken voor bijvoorbeeld een schilderklus.’

TEGENPRESTATIE Angelique Ottens organiseert deze maatschappelijke Beursvloeren door heel Nederland. Tijdens eerdere edities in Veenendaal werden al heel wat bedrijven en organisaties succesvol aan elkaar gekoppeld. Angelique: ‘De organisaties leveren ook een tegensprestatie. Als een bedrijf bijvoorbeeld een middag gaat klussen bij een buurthuis, dan kan het bestuur van het buurthuis die ruimte later eens kosteloos beschikbaar stellen voor bijvoorbeeld een bedrijfsbarbecue. Tijdens de Beursvloer ontstaan mooie, waardevolle contacten tussen bedrijven en stichtingen. We zijn blij dat wethouder Marco Verloop aanwezig was om de Beursvloer officieel te openen.’  

SPEEDDATEN De bedrijven en organisaties die aanwezig waren, konden worden herkend aan een badge in een bepaalde kleur. De ruimte was in thema’s opgedeeld; bij de ene statafel werd vooral expertise aangeboden en bij een ander tafel verzamelden zich organisaties die op zoek waren naar concrete spullen, zoals bijvoorbeeld meubilair. Als een ondernemer en een maatschappelijke organisatie tot een overeenkomst kwamen, dan riepen ze er een hoekman of -vrouw bij. Die noteerde alle gegevens van de match. Iedere match werd zichtbaar gemaakt; de vrager een aanbieder kregen beiden een schaapje (Wuppie) op hun schouder geplakt, zodat iedereen kon zien dat er – hoera! – weer een succesvolle match was.

WAARDE Aan het einde van de middag werd de maatschappelijke waarde van de 55 matches bekend gemaakt. ‘Altijd een mooi moment!’, zegt Angelique met een lach. ‘Dit jaar vertegenwoordigden de matches een waarde van 77.255 euro. Prachtig, toch! Wil je als ondernemer lokaal impact maken of heb je als organisatie een hulpvraag, neem dan contact met op door te mailen naar angelique@beursvloer-veenendaal.nl. Samen maken we Veenendaal steeds een stukje mooier.’

www.beursvloer-veenendaal.nl